Pvä 5-8 (520 km): Hollanti 1/2

Pvä 5: Papenburg – Meppen, 89 km
Pvä 6: Meppen – Oldebroek, 96 km
Pvä 7: Oldebroek – Utrecht, 88 km
Pvä 8: Lepo

image

Ai missä olen?

Saksan ja Hollannin rajan ylitin jossain keskellä peltoa. Maanvaihtoa ei olisi välttämättä tajunnut, paitsi että ensimmäisessä kylässä poika ponkaisi ohi rämisevällä mummopyörällä ja hihkasi minulle Hoi! Olin Hollannissa.

image

Hollantilainen sika jonka vieressä vietin yöni Meppenin leirintäalueella.

Saksaan verrattuna Hollannissa pellot ovat vielä suurempia, ja maasto on, jos mahdollista, vieläkin tasaisempaa. Vastatuuli otti tästä tietenkin kaiken ilon irti.

image

Vastatuulessa pyöräkin lakoaa.

Kahtena viimeisenä päivänä olenkin jo päässyt vähän epätoivon makuun. Alkupäivä sujuu tietenkin lempein mielin, koska tuuleen ja sateeseen on yksinkertaisesti hyvin asennoitunut.. Mutta kun kova tuuli puskee väsymättä vastaan viidettä pyöräilytuntia niin tulee kyllä mieleen että mikään maailmassa ei ole oikeudenmukaista.

image

Vastatuuliselfie

Näinä irvistyksen hetkinä voisi kuvitella kaipaavansa seuraa, mutta juuri tällöin on mielestäni hyvä olla itsekseen. Yksinäisyys on ollut mielessä. Siis juurikin se, että miksi lähteä yksin ja onko se oikeasti kivaa ja mitä siitä saa. Minulta on kysytty eikö minulle tule tylsää? Enemmän siitä myöhemmin.

image

Ähäkutti, luulitte että minulla on täälä kurjaa! Stroopwafle sunday.

Vaikka viimeset kilometrit tuntuvat tuskaisilta, ehtii jo itkut tirauttaa ja jupista että missä se piip cämpingi ny luuraa, niin heti kun pääsee perille on tosi iloinen ja energinen fiilis. Kurja päivä ei siis ikinä olekkaan kurja. Pyörämatkailun saloja.

Olen täälä ihastunut Hollantiin ihan uudella tavalla. Olin aikoinaan vuoden Utrechtissa opiskeluvaihdossa, ja kävin sillon ympäri maata monessa eri kaupungissa, mutta jäin jostain paitsi. Olen ajatellut että Hollanti on aika ruuhkainen paikka, mutta täälä on yllättävän viehättävä maaseutu. Matalia karvaisia tiilitaloja, värikkäitä ja hoidettuja puutarhoja, leppoisa tunnelma ja joka puolella kaikenlaisia eläimiä.

image

Puutarhat ei rönsyile

Ja jos joskus näette hollantilaisen juustopaketin kyljessä kiiltäväkarvaisen hymyilevän lehmän laitumella se todella pitää paikkansa. Täälä näkyy myös paljon minikokoisia eläimiä, kuten minipossuja ja laumoittain shetlanninponeja.

image

Komeat paatit Bunschotenissa.

image

Pyöräilijä on täälä kuin kala vedessä. Taustalla kaksikerroksinen pyöräparkki, josta näkyy vain viidesosa.

Olen tällä hetkellä tutussa Utrechtissa viettämässä lepopäivää. Huomiseksi minulle povataan vihdoinkin myötätuulta!

image

Utrechtin Oudegracht.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s